Sunday, March 8, 2009

" لحظة وداع "

" لحظة وداع "
.....
...


نادراً لما بتابع مسلسل مش عربي بس ساعات كده بتبعت
في حاجات تركية ومكسيكية وفرانكوكية
مسلسل لحظة وداع بدأت أشوفه من الحلقة رقم 40 تقريباً
وبرده فهمت القصة كلها , عندهم طولة بال غريبة
المهم إنه حلو جداً كل حاجة فيه حلوة ,, هم حلوين
وتمثيلهم قوي ومشاعرهم رقيقة ولبسهم أنيق وبيوتهم جميلة
والبلد تحفة طبعاً والتصوير رائع والأغنية جامدة
...
عجبني حنية ليلة والذكاء اللى في نظرة عينيها
عجبني دور أم زينب ست فظيعة عسولة جداً
وعجبني دور زينب ورقتها ومعاملتها الراقية
وعجبني حب كريم الجنوني لها وإن كان هو اللى سابها
من الأول تقريباً , أصل أنا ضاع عليا 40 حلقة منه
قصدي ضاع عليا مسلسل منه
بجد عاجبني جداً

آه صح بييجي دلوقت على الحياه مسلسلات
اللى هي الزرقاء عشان اللى عايز يلحق يتابع الباقي
...
..

10 comments:

كفايـة طيبـة said...

بييجي الساعه كام؟

وده مسلسل جنسيته ايه اصلا ؟

ازاى مش عربي وزينب

blue-wave said...

مش متابع بصراحه مسلسلات
بس لو الكلام دا صح يبقى رائع:)

Radwa said...


اه فعلا هو مسلسل تحفة وجميل جدا
انا بقى متابعاه من الحلقة الأولى
بس بجد المسلسل دا جميل اوى غير مسلسل نور اللى كل كان متمسك بيه واحلى كمان من مسلسل سنوات الضياع
ومسلسل وتمضى الايام برده تحفة وجميل اوى
بس اجمل حاجه فى المسلسل اياد
...........
حلم ضـ سندريلا ـائع

doaa said...

كفاية طيبة

ازيك كل سنة وانت طيبة يا حبيبتي

ده مسلسل تركي مدبلج تحفة بييجي

الساعة 10ص و 6م و 1 ليلا

مش عارفة الأسامي ده هي كده عشان هم عندهم الثقافة الإسلامية أصلاً

ولا ده أسامي جديدة من اختراع الممثلين اللى بيتكلموا

doaa said...

blue-wave

الكلام ده صح الصح

المرة الجاية حاول كده وتابع

doaa said...

sendrlla

أولاً انت نورتيني

أنا متغاظة إنه ضاع عليا

إياد !!!! ههههههه

فعلاً هو ملوش حل أصلاً

مش عارفة هو ليه طيب ومتفاهم كده

هيثم مكارم said...

ليست لي علاقة بالمسلسلات التركية سوى أنها دائماً سببٌ في مشكلةٍ مع أهل بيتي ، لأني -طبعاً رجل ديكتاتور- أحرمهم من مشاهدته بسبب مباريات الكرة أو التنس أو أي شئ غير المسلسل.
(غاوي عكننة أنا)

تقبلي مروري وتحياتي

أحمد عمار said...

سأحاول متابعة بعض الحلقات وإن كنت أشعر بحواجز كثيرة في المسلسلات المدبلجة؛ حيث أشعر بأنها بلا حياة...
تقبلي تحياتي

doaa said...

هيثم مكارم الموءود

طيب ليه كده بس حرام عليك

doaa said...

أحمد عمـار

أنا سعيدة جداً بمشاركتك ,, والله المسلسل أكتر من رائع
أنا كنت كده في الأول وكنت بتغاظ قوي من الصوت وبحسه تمثيل قوي ومفيهوش مصداقية
بس لما تابعت ده غيرت رأيي